מידות מבקשת לקדם אפקטיביות כאמת מידה עיקרית במערך שיקוליהם של משקיעים חברתיים ובניהול עמותות, וזאת באמצעות דירוג ארגונים ללא מטרות רווח וביצוע דוחות תחום.
עמותות משקיעים א א א

כיצד מודדים פעילות חברתית באמצעות ה- facebook?

13/09/2016 13:22:00

 

רוני ארז, רכזת מתנדבים ורשתות חברתיות – עמותת והדרת

באמצעות הfacebook, אנחנו יכולים לנתר מוקדים של התעניינות בתעסוקת מבוגרים. בין אם מכיוונם של מעסיקים המתעניינים בנושא העסקת מבוגרים או מכיוונם של דורשי העבודה המבוגרים, חבריהם או בני משפחותיהם. לפי הפידבקים שנרשמים בעמוד הפייסבוק (אותם ניתן למדוד על פי תגובות, לייקים ושיתופים שונים) אנחנו מסוגלים לנתח תכונות ומאפיינים של קבוצת הגיל אליה אנחנו פונים.

 

בעמוד הפייסבוק הפעיל של עמותת "והדרת" (כמו בכל עמוד עסקי) ניתן לגשת לנתונים אודות העוקבים של העמוד. ניתן לקבל מספרים מדויקים של עוקבים לפי אזורים גיאוגרפיים, חיתוכי גיל העוקבים, מגדר ועוד פילוחים שונים. דוגמא מובהקת לפעולה שנעשית בעקבות הנתונים שעולים מעמוד הפייסבוק שלנו היא פנייה למעסיקים לפרסם משרות ב"דרוש ניסיון" על פי אזורים גיאוגרפיים שבהם אנחנו רואים כי יש גידול במספר העוקבים.

 

 

דוגמא לקמפיין מוצלח בפייסבוק

בנובמבר 2015 נערך יריד תעסוקה גדול של פורטל התעסוקה "דרוש ניסיון". היריד התקיים בגני התערוכה וההשתתפות בו היתה חינם עבור דורשי עבודה מבוגרים.

 

את היריד קידמנו באופן ממומן כארוע בפייסבוק. ההשקעה היתה מינימלית מבחינת סכום הכסף שהושקע בה וההיענות ליריד דרך הפייסבוק היתה גדולה מאוד. לצורך רישום המשתתפים, יצרנו לארוע  דף נחיתה ובאמצעות google analytics יכולנו לעקוב אחר כמות הנרשמים דרך הפייסבוק (או מקורות הגעה שונים כגון אתר "דרוש ניסיון", פרסומים שונים בתקשורת ועוד). הארוע שותף בעמודים שונים ברחבי הפייסבוק. בנוסף לקהל דורשי העבודה המבוגרים, הפנייה היתה גם לאוכלוסיה צעירה יותר שיכולה להתעניין בארוע עבור הוריהם, חבריהם או קרובי משפחה מבוגרים. יצירת העניין ביריד נעשתה באמצעות פרסום מאמרים רלוונטים ונתונים אודות תעסוקת מבוגרים בארץ ונתונים לגבי תעסוקת מבוגרים במקומות שונים בעולם. הפרסומים השונים במסגרת הקידום הממומן של הארוע זכו להרבה תגובות ושיתופים ובדרך זו הגדילו את מעגלי החשיפה לארוע. בסופו של דבר, הגיעו ליריד כ5000 דורשי עבודה מבוגרים מתוכם כ2000 דרך הפייסבוק. 

כיצד מודדים פעילות חברתית באמצעות ה- facebook?
רוני ארז, רכזת מתנדבים ורשתות חברתיות – עמותת והדרת

חדש באתר

יסודות בהערכה משותפת - מדריך מעודכן

בהמשך להרצאתה של אניטה בייקר לנציגי עמותות שהוזמנו ע"י מידות וד"ר גילה מלך אנחנו שמחים להפיץ תרגום לחוברת בנושא הערכה שכתבה ביחד עם בת' ברונר. להמשך המאמר

שילוב יכולת הערכתית בפרקטיקה הארגונית

בהמשך להרצאתה של אניטה בייקר לנציגי עמותות שהוזמנו ע"י מידות וד"ר גילה מלך אנחנו שמחים להפיץ תרגום לחוברת בנושא הערכה שכתבה ביחד עם בת' ברונר. להמשך המאמר

מדגם השקעות חברתיות של קרן כהנוף בישראל

במשך כל שנות פעילותה בישראל תרמה קרן כהנוף כאמור יותר מ 110- מיליון דולר. מסמך זה יתאר רק מדגם מייצג
מפעילויותיה. להמשך המאמר
לרשימה המלאה

נא להשאיר פרטים

השארת מייל לצורך משוב אנונימי עתידי