מידות מבקשת לקדם אפקטיביות כאמת מידה עיקרית במערך שיקוליהם של משקיעים חברתיים ובניהול עמותות, וזאת באמצעות דירוג ארגונים ללא מטרות רווח וביצוע דוחות תחום.
עמותות משקיעים א א א

כנס מידות לאפקטיביות 2012 - הרצאתה של גלית טולדנו-האריס

03/01/2013 19:12:00
 
בכנס מידות לאפקטיביות 2012 נערכו מספר הרצאות באורך של שש דקות תחת הכותרת: "קצר, אפקטיבי, מהפכני- איך משיגים הרבה עם מעט".

אנחנו שמחים להציג את הרצאתה של גלית טולדנו-האריס: "מי יחנך את מערכת החינוך?"

גלית טולדנו- האריס היא מנכ"לית העמותה להתחדשות בחינוך YRF ובעלת יותר מ- 20 שנות ניסיון בארגונים לשינוי חברתי וניהול צוות מקצועי.
 
"אני רוצה לשתפכם בסיפור אמיתי: לפני מספר שנים טיילתי עם משפחתי בפנסילבניה, והגענו לאי לד, בו יש מגדל פעמון, שהשמועות אומרות שאם מצלצלים בו אפשר לבקש משאלות. הגענו למגדל, ובעודנו עולים במדרגות סיפרתי לבני איתי שעלה מ-ג' ל-ד', על האגדה. כל אחד ביקש משאלה בכל ליבו. אחרי הסבב שאלתי את איתי מה ביקש, כדי שאסייע לו להגשים המשאלה. אולי ביקש גלידה, ספר? איתי אמר שהמשאלה שלו היא שהוא מבקש שמיכל שמש תהיה המחנכת שלו גם בשנה הבאה.
 
כמעט נפלתי מכל המדרגות! מאוד הופתעתי ונדהמתי, והחלטתי לחקור מה מביא ילד נורמלי שאוהב להשתולל ולשחק ברובים, לבקש כזו משאלה.
 
אני מנכ"ל עמותה, ואנו מאמינים שהמורים הם ה-DNA של בית הספר. הדרך לתלמידים מאושרים עוברת דרך מורים מאושרים, שמקבלים אישור להיות מי שהם – מקצועיים, מודעים, מחויבים.
 
כדי להסביר לכם מה אנו עושים, כחלק מתהליך אסטרטגי פיתחנו תהליך. אני מציעה לכם לדמיין שלכל אחד מכם במה שהוא עושה יש מישהו מקצועי להיות איתו, שלא אחראי על השכר והקידום, לא שופט ולא מבקר, רק נמצא כדי לאפשר להיות טוב יותר, מקצועי יותר, שכולו בשבילך ולמענך. וכל מה שמעניין אותו – לאפשר לך להיות מקצועי, לזהות את החסמים ולהתגבר עליהם. כזה שמשקף לך את מעמדך, המקום בו אתה נמצא בתוך הכיתה, מחוץ לה ובכל רגע נתון.
 
כאלה הם המנחים שלנו – מקצועיים, מנוסים, בעלי אמונה מלאה בכל מורה ומורה. מלווים כל מורה בכיתה ומחוצה לה, ומאפשרים לו להגדיר התהליך אותו הוא רוצה לראות. כל מורה שחווה תהליך ליווי כזה חוזר להאמין בעצמו ואח"כ להאמין בכל תלמיד ותלמיד. העקרונות המנחים אותנו הם טיפוח למידה בתלמיד. אלפי מורים זכו לליווי, ואנו רואים התוצאות הדרמטיות הן בתחושת השינוי של התלמידים והן בשיפור ההישגים.
 
אבל אני צריכה לחזור למורה מיכל שמש של איתי. מה היה בה שהיה כל כך משמעותי עבורו? איתי אמר ש"היא השקיעה בו מעבר לשעות הלימוד, האמינה ביכולות שלי ונתנה לי הרגשה שאני תלמיד טוב. היא לא צעקה אבל לא ויתרה. כשהיה לי קשה עם לוח הכפל היא נתנה לי דרכים ללמוד, ולא הפסיקה עד שידעתי אותו בע"פ". יש הורים שאמרו שהיא ליטשה את הילדים כמו יהלומים.
 
אחרי כמה שנים, שאלתי את איתי בכיתה ט', אם הוא זוכר את הסיפור על מיכל. הוא זכר בעיקר את הרצון שלה להשקיע בו, שהייתה המורה שנתנה לו הרגשה שהוא תלמיד טוב ושהוא יכול.
 
כשחושבים אפקטיביות חושבים חינוך. באותה שנה איתי קיבל 90 במתמטיקה, למרות שלמיכל לא היו שעות אופק חדש, כיתה עם מחשבים ויותר כסף ממורים אחרים ותגמול על השעות שהקדישה. היה לה רק רצון להשקיע בכל ילד, אמונה ביכולת כל תלמיד ואהבה למקצוע אותו בחרה. מיכל הוכיחה וממשיכה להוכיח שאפשר לעשות הרבה עם מעט!"
 
*נוסח ההרצאה מבוסס על תמלול בזמן אמת ועל כן עלולים להיות אי דיוקים.
 
 
 
 
כנס מידות לאפקטיביות 2012 - הרצאתה של גלית טולדנו-האריס
גלית טולדנו-האריס היא מנכ"לית העמותה להתחדשות בחינוך YRF ובעלת יותר מ- 20 שנות ניסיון בארגונים לשינוי חברתי וניהול צוות מקצועי.

חדש באתר

יסודות בהערכה משותפת - מדריך מעודכן

בהמשך להרצאתה של אניטה בייקר לנציגי עמותות שהוזמנו ע"י מידות וד"ר גילה מלך אנחנו שמחים להפיץ תרגום לחוברת בנושא הערכה שכתבה ביחד עם בת' ברונר. להמשך המאמר

שילוב יכולת הערכתית בפרקטיקה הארגונית

בהמשך להרצאתה של אניטה בייקר לנציגי עמותות שהוזמנו ע"י מידות וד"ר גילה מלך אנחנו שמחים להפיץ תרגום לחוברת בנושא הערכה שכתבה ביחד עם בת' ברונר. להמשך המאמר

מדגם השקעות חברתיות של קרן כהנוף בישראל

במשך כל שנות פעילותה בישראל תרמה קרן כהנוף כאמור יותר מ 110- מיליון דולר. מסמך זה יתאר רק מדגם מייצג
מפעילויותיה. להמשך המאמר
לרשימה המלאה

נא להשאיר פרטים

השארת מייל לצורך משוב אנונימי עתידי